CsMekanimiz16.Tr.Gg | Counter Strike 1.6 Hakkında Herşey | Eğlence | Dostluk | Reklam Ücretsiz!
  Map|Resimli|Yapmak|Anlatım
 

Harita Tasarım İçin gerekli Programlar http://www.slackiller.com/hlprograms/wally_155b.exe http://www.slackiller.com/hlprograms/zhlt253-17.zip Bsp formatındaki haritaları map formatına çevirme Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicemBaşlıyoruz; Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelimYükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz Valve Hammer Editör Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi Resimli anlatım Game Configuration Kod: Yazılı Anlatım; Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın; Game configurations Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım isminiDaha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız. Map Type:Burda ayar yapmıyacağız. Default PointEntity class:info_player_start'i seciyoruz Default SolidEntity Class:Func_wall'i seciyoruz. Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruz. Örnek:C:Program Files/Half Life/cstrike Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir) Örnek:Bende cs1 6 yüklü olduğundan mod yüklü değil bende böyle gösterdim C:Program FilesCounter-Strikeplatform Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın. Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım) Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve ayarları yapın; Build Programs Configurations:Counter-Strike yi seçin Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı olmasına dikkat edin Game Executable:Hlexe nin yerini tanıtın Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehlexe CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csgexe yi tanıtın Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsgexe BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bspexe yi tanıtın Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbspexe VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi tanıtın Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvisexe RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki visexe yi tanıtın Place compile maps in this directory before running the game: Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory before running the game: Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapınO zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız açılacaktır Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın 2d views Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin Grid:Burda ayar yapmıyacağız 3d views Burda ayar yapmıyacağız General Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak istiyorsunuzO zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız o kadar geri alın Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50 ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc de kasmalar başlar Textures Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad dosyalarının yerini belirtir Wad doyasını Haritanın içine atma: Rayder şimdi sana söliceyeğim tek şey compile ekranında kodlar ekliyeceğindir hemde normal şekilde açıklıyacağım şimdi wad dosyasını bsp içine atabilmek için komut eklemen lazım csg ye onun içinde resimlere dikkat etmeliyiz. Şimdi burda altı çizili olan yerlere -wadinclude komutunu eklicez mesela haritanın wad dosyasının adı rayderwad olsun csg ye -wadinclude rayderwad diye eklicez iki resim koycam birinde kod yazılmamış hali olcak ikincide kodlu hali zaten bos olan ustte var.enim yaptığım haritanın wad dosyası var parameters yazan yere yazıcaksın kodu $path/$file -wadinclude fayder şeklinde olacak yani $path/$file sonrasını sen yazıcaksın oda -wadinclude fayder diye olucak Sprite yapımı: Önce oyuncunun bakacagı bir mönitör çiz sonra çizdiğin monitöre func_button öelliği ver ve ayarlar aşağıdaki gibi olsun Class info: name:monitor speed:5 targetted object:cam1 delay before reset:3 Flags: dont move ve toggle secili olsun Şimdide kameranın duracağı yere bir tane trigger camera koy ve ayarları aşağıdaki gibi yap target:cam1_targ name:cam1 hold ime:10 acceleration:500 decleration:500 En son kameranın nereye bakmasını istiyorsak oraya bir tane inf0_target koy ve istediğimiz yuksekliğide ayarlıyarak ayarlarınıda aşağıdaki gibi yaparak bir kamera elde edebiliriz. iyi Oyunlar..
 
  Bugün 8 ziyaretçi (8 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol